Jeśli oferujesz usługi medyczno-kosmetyczne, z pewnością zależy Ci na dotarciu do większej grupy odbiorców. Aby łatwiej z nimi docierać, warto wdrożyć pozycjonowanie. Wizerunek w sieci poprawi pozycjonowanie stron WWW. Sprawdź, dlaczego jest istotne i od jakich czynników zależy. Co się na nie składa? Czy obejmuje prędkość ładowania się strony i responsywność? Sprawdzamy!
Przeczytaj również: SEO lokalne a branża szkoleń i edukacji – co powinieneś wiedzieć?
Przeczytaj również: Marketing internetowy a usługi budowlane – co warto wiedzieć?
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Pozycjonowanie stron internetowych jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne. W ten sposób budujesz wizerunek firmy w sieci. Najwięcej internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Obecność fraz i odpowiedzi na zapytania prowadzi internautów do danej witryny. W ten sposób powstaje organiczny ruch na stronie WWW. Istotna jest znajomość zasad SEO. Wpływają one na widoczność strony internetowej w SERP – organicznych wyników wyszukiwania – czy zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Szczególnie zoptymalizowanie pod roboty indeksujące sprawia, że serwis jest przyjazny wyszukiwarce. W ten sposób jest szybciej i lepiej indeksowana. Umożliwia to lepszą widoczność dla internauty.
Przeczytaj również: Firmowa strona internetowa a usługi remontowe – od czego zacząć?
Pozycjonowanie stron a optymalizacja SEO
Pozycjonowanie stron WWW obejmuje także publikację treści. Dlatego najlepiej jest zlecić content copywriterom. Forma poradników pozwala na odpowiedzenie na pytania w zakresie zdrowia i urody. Do cech dobrego artykułu zalicza się:
-
słowa kluczowe,
-
przejrzysta forma,
-
łatwość w czytaniu,
-
grafika lub infografika.
Poza tym istotna jest właściwa długość tekstu, metadane z nawołaniem do działania (CTA). Wykorzystywane powinny być nagłówki z frazami głównymi. W adresie URL także powinny się znaleźć słowa kluczowe. Również w atrybucie „alt” grafiki powinny się znajdować słowa kluczowe. Treści muszą być unikalne i nieduplikowane. Poprawki w kodzie HTML strony WWW należy przeprowadzić po sprawdzeniu poprawności.
Jeśli chodzi o ilość tekstu, to powinny wyczerpywać temat. Warto także pomyśleć o aktualizacji treści. W ten sposób uniknie się kanibalizacji – jest to także dobre rozwiązanie, jeśli nie masz pomysłów na nowe tematy w zakresie zdrowia i urody.
Prędkość ładowania się strony WWW i mobilność
Prędkość działania strony internetowej jest ważna. Istotny jest w tym momencie hosting WWW. Twój serwis nie może się zacinać, a zdjęcia wolno wczytywa ć. Strona internetowa powinna się ładować parę sekund. Im dłużej będzie się ładować, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że użytkownik przeniesie się na stronę Twojej konkurencji.
Jak podaje Gemius w „Raport E-Commerce 2022”, aż 75% internautów do e-zakupów wykorzystuje smartfony. Dlatego Twoja strona powinna być responsywna. Oznacza to dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Roboty wyszukiwarki oceniają serwisy, bazując na jej mobilnej wersji. Technologia RWD bardzo się w tym przypadku przyda.
Pozycjonowanie stron – co warto jeszcze wiedzieć?
Aby zrozumieć, czym jest pozycjonowanie, powinieneś znać główną zasadę działania wyszukiwarki. Jak się okazuje, większość fraz Google nie działa w rzeczywistym czasie. W czasie gdy wpisuje się konkretne zapytanie do wyszukiwarki, wyświetla ona przygotowane wcześniej wyniki w odpowiedniej kolejności.
Działania SEO można podzielić na on-site i off-site. On-site to te, które działają na stronie WWW. Natomiast off-site polega na pozycjonowaniu strony WWW z zastosowaniem działań, które są podejmowane na zewnątrz witryny. Składa się na niego link building, a więc zdobywanie wartościowych linków do strony WWW. Należą do niego również obecność w mediach społecznościowych czy wizytówka Google.