YouTube rozpoczyna swoją przygodę z platformą streamingową

Spora część osób decyduję się na użytkowanie aplikacji odtwarzania strumieniowego – z biegiem czasu, platformy powiększają swoje oferty, a ponadto rodzą konkurencję. Na tę chwilę, czołowymi dostawcami tego typu usług jest Spotify, Apple Music oraz Tidal – wygląda na to, że grono może się powiększyć.

Już w ubiegłym roku, mogliśmy usłyszeć pogłoski o tworzeniu platformy streamingowej przez największego dostawcę filmów i muzyki – YouTube. Google ogłosiło, że do dyspozycji są dwa pakiety – jeden, obejmujący wersję muzyczną z subskrypcją w cenie 9,99 dolarów ale i rozbudowany – skupiający się również na wideo za 11,99 dolarów. Platforma będzie oferować podobne funkcje jak w sąsiednich serwisach, a mianowicie nieograniczony dostęp do muzyki, playlisty, tryb offline i wiele innych. Debiut na świecie ma mieć miejsce już 22 maja jednak w Europie nastąpi nieco później.

Trudno wywnioskować jak potoczą się losy nowej aplikacji – istniejące Google Play, a także YouTube Red liczy około 7 milionów płacących klientów. Dla porównania, Spotify na obecną chwilę posiada 75 milionów subskrybentów. Warto jednak wiedzieć, że branża nie stoi w miejscu, a o tym która oferta wyda się nam atrakcyjniejsza – przekonamy się już niebawem.

Użyte tagi
, ,