Off-White zyska nowe logo? Virgil Abloh złożył wniosek o znak towarowy

W opozycji do wielu sukcesów jakie przyszło świętować założycielowi Off-White, od dłuższego czasu napotykają go pewne problemy. Co więcej, mogą one zaważyć na dalszym logo firmy, która od kilku lat sukcesywnie pracowała na znaczenie dotychczasowego wizerunku.

Początek kłopotów z logo, rozpoczął się w połowie ubiegłego roku. Prześmiewczy profil Diet Prada, umieścił na swoim Instagramie publikację dot. plagiatu symbolu, który od 1965 roku był stworzony przez Kinnear, Calvert & Associates dla lotniska w Glasgow. Nie jest to mit, ponieważ mimo upłynięcia ponad 50 lat – zachowały się fotografie przedstawiające znak. Kwestia podobizny czy też kwestia niemalże identycznej estetyki jest niepodważalna, pozostaje tylko zastanowić się nad tym czy była to czysta inspiracja czy rzeczywisty plagiat. Przez ponad rok, temat nie zniknął z języków, a sam projektant spotyka się również z problemem dot. zarejestrowania pewnych symboli jako znak towarowy. W obliczu tych – i wielu innych wydarzeń, Virgil Abloh przedstawia nam potencjalny projekt nowego logo. Jak wynika z informacji, w dniu 13 września wpłynął wniosek o akceptacje nowego brandingu jako znak towarowy co zdecydowanie ucięłoby niepochlebne komentarze. Przechodząc do konkretów, jest to niezbyt dokładny obrys dwóch rąk z wypełnieniem, tonącą twarzą wraz z towarzyszącym napisem Off White. Symbol utrwalany od 2012 roku większości z nas kojarzy się z działalnością projektanta, jednak i to będzie musiało ulec zmianie. Logo ukazało się pierwszy raz na pokazie prezentującym damską kolekcję Spring 2020 Ready-to-Wear oraz na wielu metkach produktów. Jak wynika ze wspomnianego wniosku, ma ono pojawiać się na wszystkich elementach odzieży, akcesoriów i obuwia Off-White.