Użytkownicy Spotify składają skargi dot. promowania płyty Drake’a

Przemysł muzyczny opiera się zarówno na fizycznych wydaniach i albumach ale i także na odtwarzaniu strumieniowym. Przyczynia się to nie tylko do łatwego dostępu do ulubionej muzyki ale i tym samym – płacenia autorom za ich muzykę niekoniecznie poprzez zakup płyt przewyższających koszta subskrypcji.

W przypadku użytkowników premium na platformie Spotify, jednym z plusów użytkowania jest brak reklam. Choć to nie jedyna zaleta użytkowania wersji premium, z pewnością godna uwagi. Niestety przez wgląd na to, klienci Spotify wykazują niezadowolenie które jest powiązane z jednym z raperów. Niespełna kilka dni temu, a dokładniej 29 czerwca, Drake wydał swój najnowszy album ”Scorpion” który natychmiast trafił także na Spotify. W celu promocji, aplikacja poinformowała o premierze płyty wyświetlając okładkę z możliwością odsłuchu, a także wkomponowała ją w wiele playlist takich jak m.in. ”Massive Dance Hits”, ”Best Of British” czy chociażby ”Ambient Chill”. Choć zdawałoby się, że to niewinny ruch ze strony Spotify, wywołał sporo szumu – wielu użytkowników zarzuciło firmie reklamę, która nie powinna mieć miejsca w serwisie na warunkach pakietu premium. Fakt faktem dla jednych będzie to zupełnie nieszkodliwy ruch, a innych – ma prawo drażnić. Zwłaszcza, jeśli płacimy za daną usługę. Wiele użytkowników złożyło skargi oczekując przy tym zwrot płatności za dany okres rozliczeniowy.

Na tę chwilę, szwedzki gigant nie zajął oficjalnego stanowiska w sprawie i zdaje się, że nie uczyni z powyższego większych zmian.

Użyte tagi
,