Oto jak marka ’47 stworzyła historie produkcją czapek Red Sox

Identyfikacja naszych upodobań i zainteresowań w formie gadżetów czy odzieży jest w dzisiejszych czasach na porządku dziennym. Najlepszym tego przykładem są zdecydowanie fani sportu, którzy dumnie noszą m.in. czapki z logo ulubionej drużyny czy też klubu – wszystko jednak ma swoją historię.

Za jedną z nich, stoi amerykańska marka ’47 (początkowo Twin Enterprise) – zmiana nazwy również nie była przypadkowa gdyż nawiązuję do roku założenia. Na jej pomysł wpadło dwóch braci bliźniaków – Arthur i Henry D’Angelo pochodzenia włoskiego, którzy przybyli do Bostonu w 1938 roku. Wkrótce po przeprowadzce, dwoje nastolatków rozpoczęło sprzedaż proporczyków – początkowo nawiązujących do Deklaracji Niepodległości.

Gdy zauważyli spore zainteresowanie, postanowili stworzyć proporczyki nawiązujące do Boston Red Sox w okolicach Fenway Park, gdzie grywała drużyna. Wraz z nimi, bracia D’Angelo dołączali do zakupu gazety, a w późniejszym okresie – czapki. Gdy firma zaczęła odnosić nieco większe dochody, a tym samym zainteresowanie, postanowiono stworzyć własne lokum firmy. Stanęło na witrynie w okolicach Jersey Street w 1967 roku.

Na tę chwilę, ’47 jest największym producentem czapek MLB – warto wspomnieć, że oferuję produkty również dla NBA czy NFL. Bracia D’Angelo są idealnym przykładem biznesu, który z dodatkowego zajęcia w młodości, przerodził się w znaczącą firmę sportową. Do zespołu dołączyli synowie założycieli, którzy zajmują kierownicze stanowiska po dziś dzień. Arthur obchodzi w tym roku 91 urodziny zaś bliźniak, Henry – zmarł na raka w 1987 roku. Jeden z synów, podkreśla jak ważna jest dla ’47 drużyna Boston Red Sox i, że to właśnie dzięki tej wartości, marka doszła tak daleko;

If you’re a Red Sox fan, it’s in your blood […] This didn’t happen by accident, you know? A lot of work—a lot of blood, sweat, and tears went into building this.