Jak ogromny sukces stoi za modelem FILA Disruptor II?

Lyst

Popularne modele nierzadko słyną ze swej historii, która w przypadku firm z tak długoletnim stażem jak FILA, jest naprawdę znacząca. Niebagatelny wpływ na dzisiejszy rynek ma wydanie Disruptor II, którego losy postaramy się dziś przybliżyć.

Początki włoskiej marki założonej przez dwóch braci znacząco różnią się od aktualnej działalności. Wszystko narodziło się w 1911 roku kiedy to FILA postawiła na produkcję odzieży dla alpinistów. Nikt nie przypuszczałby, że firmę czeka tak świetlana przyszłość, a tym bardziej – w skali światowej. Niespełna dekadę później, produkty rozpowszechniły się w całym kraju choć otwarcie firmy na asortyment sportowy, rozpoczęło się dopiero na przełomie lat 60 i 70. Kluczową kwestią była współpraca z Enrico Frachey, a także późniejsza interakcja z tenisistami, którzy dumnie prezentowali produkty marki. Przechodząc jednak do jednej z najgorętszych sylwetek ostatniego roku… Jak wiadomo, FILA Disruptor II nie jest nowością – wielu z nas może kojarzyć pierwotną wersję z lat 90, a konkretniej z roku 1996. Jak wynika z raportów, całościowe zyski ze sprzedaży wszystkich produktów FILA w USA w 1997 roku wyniosły 687 milionów dolarów – w tym i omawianego wydania. Warto wspomnieć, że marka w latach 90 zaczęła intensywnie wnikać w świat koszykówki czego efektem była uwaga klientów skierowana głównie na takie sylwetki jak m.in. Grant Hill, Stack Mid czy model ’96. Niemniej jednak, nie umniejsza to znaczenia Disruptor. Wraz z początkiem 2000 roku, FILA spowolniła rozwój ze względu na m.in. nieudaną strategię przeniesienia marki pod skrzydła luksusowych sklepów. Efektem tego, model odszedł w zapomnienie. W 2007 roku firma trafiła pod władanie Yoon-Soo Yoon działając w Korei Południowej. Spore znaczenie ma partnerstwo z GLBH, które pozwoliło na tworzenie wysokiej jakości produktów wraz ze zdobyciem ponownej sympatii klientów. Odrodzenie było możliwe również dzięki wielostronnym kolaboracjom – m.in. z rosyjskim projektantem – Gosha Rubchinskiy czy zawiązaniu partnerstwa z Urban Outfitters, który prowadzi sprzedaż modelu. Drogą do sukcesu Disruptor II jest z pewnością jego budowa, która choć została zaprojektowana w połowie lat 90, idealnie wpasowuje się w dzisiejsze, sprzyjające trendy ”dad shoes” bądź ”ugly shoes”. Niska cena zachęca klientów i stanowi jedną z najtańszych propozycji w takowym klimacie. Louis Colon III – jeden z dyrektorów podsumowuje działania, cyt;

When you see brands in high, high fashion selling the ugly shoe, the bulky shoe—we have had this in our brand DNA since 1993

Ożywienie produkcji i popularności nastąpiło dzięki nowym inicjatywom ale i przywróceniu lubianych pozycji. Zaufanie jakie pozyskała marka przez ponad 100 lat działalności nie poszło na marne! Jak wynika z relacji Lyst dot. rankingu (opartego m.in. na analizowaniu zachowań 5 mln klientów w miesiącu) drugi kwartał 2018 roku wskazał model Disruptor II na drugim miejscu wśród najpopularniejszych produktów dla kobiet. Kolejnym wyróżnieniem jest tytuł ”Shoe of the Year 2018” w zestawieniu Footwear News. Globalne przychody firmy za rok 2017 wyniosły 2,5 miliarda dolarów co potwierdza wzmożone zainteresowanie. Na łamach ostatnich 2 lat, model został bazą współprac m.in. z Pierre Cardin, ALIFE czy też Patta. Doceniając znaczenie sylwetki, FILA ruszyła z produkcją Disruptor III, którego debiutu w Polsce możemy oczekiwać niebawem.