Nike wygrywa z 20 sklepami internetowymi oferującymi podrabiane obuwie

Sklepów z podrabianymi produktami nie musimy szukać zbyt długo – zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż internetową. Nawet w Polsce, na przestrzeni ostatnich lat, powstało wiele sklepów oferujących najrzadsze wydania i modele. Jak widać, marki rzeczywiście rozpoczynają słuszną walkę z ”podrabianym” biznesem.

Amerykańska marka wytoczyła pozew poprzez Światową Organizację Własności Intelektualnej przeciwko 20 stronom, które oferują podrabiane produkty Nike. Należą do nich m.in. shopsnikeukoutlet.com czy nike-trademark.com. Sprawa zakończyła się z pomyślnością dla amerykańskiego giganta i jak informuję IPPro The Internet 20 stron zostało zamkniętych – po wejściu na większość z nich, następuję przekierowanie na oficjalną stronę Nike, a dla pozostałych to kwestia czasu. Ciekawym aspektem jest fakt, że wszystkie ze stron zostały zarejestrowane przez jedną osobę – Gueijuana Xu.

Jeden z uczestników sprawy zaznacza, że znak Nike jest jednym z najcenniejszych znaków towarowych na świecie, a pozwany reprodukuje logo i używa stron w złej wierze. Zdajemy sobie sprawę, że jest to walka z wiatrakami choć brak akceptacji i wynoszenie słusznych konsekwencji, są dobrą nauczką na przyszłość.

Użyte tagi
,