Nike pozostaje najbardziej wartościową marką odzieżową na świecie

Wydawałoby się, że dzisiejsze realia rynkowe są dość trudne dla wielu marek, a to m.in. w wyniku znaczącej konkurencji i rosnących oczekiwaniach klientów. Jest w tym cień prawdy choć gdy przyjrzymy się bliżej historiom czołowych marek, promocja i rosnące zainteresowanie obuwiem sportowym jest czynnikiem napędzającym. Wielu twierdzi również, że obecny czas jest najlepszym dla wzrostu popularności.

Nikogo nie zszokuje fakt, że Nike jest jednym z najbardziej znaczących przedsiębiorstw – zarówno w świecie sportu jak i mody. W ubiegłym roku, Kantar i WPP opublikowało listę BrandZ Top 100 – prezentując najcenniejsze firmy na świecie (bez względu na branżę). Według niej, amerykański gigant zajął 29 miejsce (adidas awansował i znalazł się na 100 miejscu). Dziś, Brand Finance ukazało zestawienie Apparel 50 2019 – Nike utrzymuje pozycję z ubiegłego roku i znajduje się na podium dzięki wartości 32,4 mld dolarów (wzrost 15,7 % w rok). Było to możliwe dzięki wyselekcjonowanym działaniom i kampaniom (na przykład u boku Colina Kaepernicka), które znacząco podkręciły sprzedaż. Nasze serca radują również takie ruchy jak wspieranie i docenianie chorych – zapewne pamiętacie o kontrakcie z biegaczem cierpiącym na porażenie mózgowe. Warto wspomnieć, że niemiecki konkurent adidas, znajduje się na 3 miejscu zdobywając 16,6 % w porównaniu do ubiegłego roku uzyskując 16,6 mld dolarów. W pierwszej dziesiątce znajduje się także m.in. Zara, Uniqlo, Louis Vuitton czy Rolex. Na 17 miejscu widnieje The North Face, Puma na 24, Converse na 46 i Reebok na 50. Z całą listą możecie zapoznać się tu.

Użyte tagi
,