Najlepszy sklep online roku 2016 został wybrany!

No dobrze, na samym początku przyznamy, że wyboru dokonaliśmy sami i nie został on poparty żadnymi rzetelnymi badaniami, certyfikowanymi przez prestiżowe uniwersytety specjalizujące się w kształceniu przyszłych badaczy rynku. Uważamy jednak, że w tym temacie nasze czujne oko wystarczy. Dodatkowo jesteśmy przekonani, że ogromna cześć z Was nas w tym twierdzeniu poprze!

Po stosunkowo krótkim namyśle, miano najlepszego sklepu online w roku 2016 postanowiliśmy przyznać… Facebook’owi. Zdziwieni? Domyślam się, że nie.

Prawie miniony już rok dla mediów społecznościowych był naprawdę pięknym okresem. Z każdym jego kolejnym dniem do korzystania z różnorakich „social mediów” przekonywała się co raz większa liczba osób, a zmiany i korzyści jakie zaczęły oferować bardzo znane już strony, takie jak właśnie Facebook pozwoliły przyciągnąć im miliony stałych użytkowników jeszcze bliżej siebie. Facebook w roku 2016 stał się nie tylko portalem w pełni społecznościowym, ale również forum internetowym oraz sklepem online. Poprzez rozszerzenie funkcjonalności grup, programiści FB stworzyli pewnego rodzaju kolebkę sieci. Dokonali czegoś wręcz niemożliwego. Przenieśli pół internetu na jedną witrynę!

22122112
Osobiście moje zakupy ciuchowe czy buciarskie, wszelkiego rodzaju wymiany, jak również i sprzedaż aktualnie kręci się już tylko wokół dzieła Zuckerberg’a. Korzystając z FB, możemy w chwili obecnej należeć do tysięcy (setek tysięcy? Milionów?) grup, które zrzeszają fanów streetwearu bądź traktują tylko i wyłącznie nad danym tematem (konkretne marki, konkretne produkty). Spora część tych miejsc to grupy sprzedażowe. Jedne z nich są bardziej ogólne, inne jak już wspomniałem znacząco ułatwiają sprzedaż określonego modelu, w miejscach łączących fanów danego projektu czy jednego brandu.
Powstały nawet grupy, które starają się symulować eBay i na odpowiednich zasadach oferują możliwość licytacji produktów, którymi jesteśmy zainteresowani (da się dorwać prawdziwe perełki, za bardzo przyjemne pieniądze).

Funkcja sprzedaży na FB jest ciągle ulepszana. W chwili obecnej tworzona jest w głównej mierze przez inwencję twórczą użytkowników, ale nawet przy mniej czujnym obserwowaniu łatwo zauważyć, że osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie portalu doskonale wychodzą naprzeciw wszystkim naszym potrzebom. Na teraz, najbardziej brakuje nam opcji wystawiania sprzedażowych czy zakupowych referencji (coś na styl komentarzy z Allegro/eBay) na naszych profilach, która znacząco ułatwiłaby sprawę bezpiecznych zakupów. Zgadzacie się?