Kate Moss i Naomi Campbell 20 lat później z tą samą inicjatywą

O jakiej inicjatywie mowa? Fashion Targets Breast Cancer to kampania zapoczątkowana przez światowej sławy projektanta Ralpha Laurena, mająca na celu zjednoczenie świata mody jako siłę w walce przeciwko rakowi piersi. Zainspirowała go o tego bardzo przykra sytuacja – śmierć przyjaciółki, która z ową chorobą walczyła.

img2800-naomi-and-kate-mario-testino-combined

Kampania miała swój początek dokładnie 20 lat temu. W jej promocji wzięły udział dwie światowe sławy modelingu – Kate Moss i Naomi Campbell. Mając na sobie koszulki z charakterystycznym printem przedstawiającym „strzał w dziesiątkę” wystąpiły przed obiektywem Patricka Demalcheriera by pokazać światu, a przede wszystkim chorym kobietom, że nie można się poddawać i trzeba stawić czoła tej śmiercionośnej chorobie.

kate-moss-and-naomi-campbell-recreate-iconic-1996-breast-cancer-campaign-body-image-1460476215

W tym roku inicjatywa obchodzi swoje dwudzieste urodziny, a Moss i Campbell ponownie stają przed obiektywem, lecz tym razem fotografa Mario Testino. Obie bardzo poważnie potraktowały ową kampanię, a zaangażowanie po dwudziestu latach okazało się być równie mocne jak przed laty. Campbell jednak teraz podeszła do tematu bardzo osobiście wspominając, że jeszcze 20 lat temu nie spodziewałaby się, że ktoś z bliskich jej ludzi mógłby zmagać się z rakiem piersi.

kate-moss-and-naomi-campbell-recreate-iconic-1996-breast-cancer-campaign-body-image-1460476320

Od początku kampanii na walkę przeciwko chorobie udało się zebrać ok. 55 mln dolarów i tym samym pomóc wielu kobietom pokonać tę śmiercionośną chorobę.