Jacobus Rentmeester przegrywa z Nike w sprawie praw autorskich dot. logo Jordan Brand

Konflikty prawne związane z prawami autorskimi nigdy nie należą do spraw łatwych i oczywistych – dobrym przykładem może być choćby sytuacja między Supreme, a Supreme Italy, która toczy się od dłuższego czasu. Podobne zdarzenia mają miejsce również w odniesieniu do gigantycznych – i lubianych, firm.

Nike stara się walczyć z detalistami, którzy oferują podrabiane produkty, a tymczasem sam został oskarżony o naruszenia. Jest to dość przestarzałe wydarzenie ponieważ dotyczy logo Jordan Brand, które zostało utworzone w roku 1984. Pozew od oskarżyciela wpłynął natomiast dopiero w 2015 roku, a jest nim Jacobus Rentmeester – fotograf. Odnosi się do wykonanego zdjęcia ukazanego w magazynie Life, które przedstawia Michaela Jordana w butach New Balance – i znacząco podobnej pozie co sławny ”Jumpman”.

Fotografia stworzona na potrzeby Nike, została wykonana po dołączeniu do Chicago Bulls – z odpowiednimi poprawkami. Dziś, logo jest znane na całym świecie i z pewnością jednoznacznie kojarzy się zarówno z koszykarzem jak, i Jordan Brand. Pierwsza instancja stanęła po stronie amerykańskiego przedsiębiorstwa po czym fotograf, zwrócił się do Sądu Najwyższego. Niestety ten orzekł na niekorzyść Jacobusa i podtrzymał postanowienie niższej instancji.