Instagram ograniczy promowanie postów dot. restrykcyjnych diet & medycyny estetycznej

Uczucie przytłoczenia i nabawienie się kompleksów w mediach społecznościowych to zjawisko codzienne. Jako że aplikacja rozwija się w zawrotnym tempie, społeczność potrzebuje nowoczesnych rozwiązań, które będą temu zapobiegać.

Influancerzy znani z promocji odchudzających herbatek lub promujący medycynę estetyczną to znajomy widok, który obserwujemy od dłuższego czasu. Choć znaczna część osób na Instagramie jest dorosła, wpływ takich postów może wpędzić w kłopoty nie tylko młodszych użytkowników ale i nieco starszych. Podobne publikacje tyczą się również najpopularniejszych nazwisk show biznesu – takich jak m.in. Kim Kardashian. Zespół platformy nieustannie pracuje nad ulepszaniem aplikacji ale i bacznie przygląda się bezpieczeństwu użytkowników. Jako że ideą Instagrama były pozytywne emocje, stwierdzono że należy ograniczyć promocję postów, które kształtują skrzywioną rzeczywistość lub innymi słowy – oferują mniej bezpieczne usługi czy reklamy. Jednym z nich jest wszechobecny hype na odchudzające diety, herbaty czy detoksy. Uwadze pracowników nie umknęły również publikacje doceniające medycynę estetyczną, która znacząco źle wpływa na pewną cześć użytkowników. Warto zaznaczyć, że chodzi tu o dość przerysowane wizerunki wpływowych ludzi, które mogą wpędzać innych w kompleksy. Już niedługo, powyższe treści nie będą dostępne dla użytkowników poniżej 18 roku życia, którzy są najbardziej narażeni na zjawisko.

Ruch ze strony jednej z najpopularniejszych aplikacji wydaje się być całkiem uzasadniony. Kwestię wykonalności pozostawiamy jednak w rękach pomysłodawców.

Użyte tagi