Forever 21 odpowiada na sądowe zarzuty adidas dot. znaku towarowego

Choć oczy sympatyków znanej sieci są skierowane na ostatnie wieści o bankructwie, wiele wydarzyło się także na drodze prawnej – w sprawie dot. niemieckiego przedsiębiorstwa adidas. Jak wiadomo, każda firma taka jak Forever 21 nie tylko czerpie inspiracje ale i nierzadko wykorzystuje pewne charakterystyczne motywy nawiązujące wprost do projektów innych marek. Takie działania są normalną praktyką i raczej niewielu w dalszym ciągu dziwią – sytuacja zmienia się, w obliczu używania zarejestrowanych znaków towarowych.

Wydarzenia dotyczą konkretniej pozwu z 2017 roku, który wystosował adidas przeciwko znanej sieci wskazując na rzekome naruszenie praw do znaku towarowego jakim są trzy paski. Nie jest zaskoczeniem, że Forever 21 broni się od konieczności poniesienia konsekwencji i obecnie, tłumaczy że projekty przedstawiające rzekomy znak towarowy były wyłącznie elementem dekoracyjnym, a niżeli nawiązaniem do logo i identyfikacji produktów. Niemiecka marka podtrzymuje, że charakterystyczny znak trzech pasków jest identyfikacją adidas, na co pracowano latami – wraz z inwestycją w reklamę i promocją na wielu płaszczyznach. Dla większości z nas, sytuacja może wydawać się jednoznaczna, a ciężka praca zwieńczona uzyskaniem autorytetu i wartości znaku towarowego jest niemalże oczywista. Niemniej jednak, sąd musi ustalić po kogo stronie w myśl przepisów prawa – stoi prawda.

Na obecny moment adidas wniósł wniosek o wydanie wyroku na jego korzyść ale na ostateczną decyzję należy poczekać.