Fala fałszywych kont podszywa się pod Nike

Świat nieustannie zmienia się pod najróżniejszymi wpływami, także technologicznymi – fałszerstwa nie zrodziły się wczoraj, a ich zasięg czy miejsca dopasowują się do teraźniejszych trendów. Ze względu na to, że spora część świata korzysta z social mediów i to okazało się być idealnym miejscem na tego typu incydenty.

Sytuacja dot. Instagramowych kont, które podszywają się pod amerykańskiego giganta – Nike. Sprawa wydaję się być błaha i nawet zabawna jednak zasięgi postów wspomnianych kont są równie spore. Wszystko opiera się na poszukiwaniu nowych ambasadorów do rzekomej nowej marki Nike. Zasady są dość banalne – wystarczy posiadać minimum 250 obserwatorów, zaobserwować konto oraz udostępnić informację na swoim Insta Story. W zamian za to, prowadzący profile obiecują wygranym co najmniej trzy pary obuwia, a także odzież lub akcesoria.

Jeden z profili o nazwie @Nike Recruits zdobył dzięki temu niemalże 85 tysięcy obserwatorów w przeciągu kilku dni. Przyznajemy, że to dość imponujący wynik – zwłaszcza jak na oszusta. Trudno powiedzieć na jaką korzyść liczył założyciel jednak możemy się domyślić, że planował zmianę nazwy konta i ewentualny zarobek. Stanowisko zajął sam Nike informując przy tym, że nie są to autoryzowane profile marki.

Użyte tagi
,