Facebook chce walczyć z fałszywymi treściami

W kontekście niedawno zakończonych wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych wzrost witryn z fałszywymi informacjami okazuje się być poważnym problemem z jakim boryka się aktualnie Facebook. I chociaż CEO Facebook’a, Mark Zuckerberg, początkowo bagatelizował sprawę, to teraz tłumaczy się z zarzutów, że nieprawdziwe informacje z portalu mogły mieć wpływ na wynik wyborów. Podczas ostatniej konferencji zapewniał, że większość treści (99%) jakie widzą użytkownicy jest autentyczna i poinformował, że aktualnie trwają prace nad specjalnym algorytmem, który ma filtrować wszystkie informacje, wykrywać fałszywe witryny i reklamy oraz spam. Dodatkowo system zgłaszania dezinformacji ma być ułatwiony.

To nie pierwszy raz kiedy portal jest oskarżany o manipulowanie opinią publiczną i chociaż Zuckerberg twierdzi, że traktują sprawę poważnie i chcą z tym walczyć, nie wiadomo jak to wyjdzie w praktyce.

Użyte tagi