Czy eBay nadal jest dobrym źródłem limitowanych modeli?

Jeśli interesujecie się obuwiem, zapewne pamiętacie nie tak odległe czasy kiedy dostępność ulubionych modeli była niemalże nieosiągalna w Polsce – i nie tylko. Wspominając te czasy, przychodzą nam na myśl okoliczności jakie wiązały się ze zdobyciem upragnionej pary. Z tego względu, postanowiliśmy poruszyć temat platformy, która była jednym z nielicznych źródeł zakupu.

Popularny mem dot. ”butów z pajacykiem” z Ameryki niegdyś był jak najbardziej prawdziwy. Oczywiście kochająca babcia zza oceanu była rzadkością, niemniej jak najbardziej pomocna. Choć wielu z nas na co dzień tego nie docenia, na przestrzeni ostatnich lat naprawdę wiele się zmieniło. Mamy tu na myśli także rozwój platform pozwalających pozyskiwać wiele produktów – m.in. GOAT, StockX czy Klekt. Cofając się jednak nieco bardziej, jedną z nielicznych możliwości był serwis eBay. Jeśli więc pamiętacie te czasy, zgodzicie się z tym, że zdobycie pewnych wydań wymagało od nas sporego zaangażowania (ale i pieniędzy!). Czy serwis nadal pełni swoją rolę? I tak, i nie. Jak wynika ze statystyk, gromadzi on ponad milion aukcji butów, a te, sprzedają się średnio co 1,5 sekundy. W połowie tego roku, postanowiono nawiązać współpracę ze Stadium Goods i utworzyć projekt ”Sneaker Drop”strona w dalszym ciągu funkcjonuję i ma się całkiem dobrze. Przeglądając raport eBay dot. sprzedaży i trendów 2018 roku, wynika z niego, że rynek w dalszym ciągu opiera się o jego działalność. Na szczycie znajduje się linia YEEZY, która wygenerowała aż 84 tysiące sprzedanych modeli. Serwis sprzedał również ponad 38 tysięcy par Off-White przy czym najdroższym, pozostaję wydanie Air Jordan 1 z kolekcji ”The Ten” sprzedany za 3 409 dolarów. Całkiem dobre wyniki dot. Jordan Brand – w tym roku jego sprzedaż wyniosła pół miliona co daję jedną parę na minutę. Warto wspomnieć również o wydaniach kolekcjonerskich – za Nike Air Jordan Kobe PE zapłacono 20 tysięcy dolarów.

Biorąc pod uwagę powyższe zestawienie, eBay w dalszym ciągu pozostaję jednym z kluczowych źródeł zakupu i sprzedaży. Stanowi to spory sukces gdyż wspomniany rozwój innych sektorów takich jak m.in. grupy na social mediach, kierują ”klientów” także w inne miejsca. Ze śmiałością możemy stwierdzić, że na niezłe wyniki na wielu płaszczyznach wpływa rozpowszechnianie się ”mody” na sneakersy, którą możemy zauważyć na co dzień.

Użyte tagi
,