Dyrektor generalny adidas komentuje udział luksusowych sneakersów na rynku

W ostatnich latach bez wątpienia możemy zauważyć wzrost zainteresowania produktami z półki high fashion wśród stricte sportowych klimatów. Sam szeroko pojęty streetwear również przechodzi spore zmiany czego dowodem może być popularność takich marek jak Off-White. Luksusowe domy mody chętnie dołączają do wspólnych projektów z markami symbolizującymi modę uliczną – nie sposób ominąć tu współpracy LV x Supreme.

Zważając na to, sneakersy marek high end również wywołują sporą falę zainteresowania – tematem zainteresował się Kasper Rørsted, dyrektor generalny marki adidas. Jak sam zaznacza, klientom zależy na dobrym wyglądzie obuwia ale i jego wygodzie, którą mogą zaoferować sportowe marki. Jako przykład innowacyjnych rozwiązań przywołuję druk 3D, który staje się coraz to tańszy, a więc także opłacalny – Kasper twierdzi, że takowe działania z pewnością dotkną marki high fashion pod względem produkcji obuwia.

The high end and luxury brands are a minuscule part of the market. Take Gucci or Versace or something like that, their market share — and I mean this respectfully — is so small it’s irrelevant.

Dyrektor kreatywny zapowiada, że w ciągu najbliższych dwóch lat adidas może utworzyć sklep na popularnej ulicy Fifth Avenue oferując buty z użyciem drukarek 3D. Rozwój technologiczny niemieckiej marki jest niepodważalny – a temat, który porusza CEO adidas dotyczy także takich marki jak m.in. Nike. Plusem rosnącej popularności sneakersów pokroju Balenciaga czy Gucci jest fakt, że marki oferujące obuwie sportowe – chcą zapewnić nam równie niesamowity design przy towarzyszącej (choć małej) konkurencji.