Jak duże znaczenie mają stacjonarne sklepy?

Ostatnia dekada jest prawdziwym rozkwitem sprzedaży internetowej – na ten moment, znaczny udział zysków pozyskiwanych ze sklepów internetowych stał się codziennością. Potwierdzą to nie tylko właściciele firm ale i my – konsumenci, opierając się na własnych przyzwyczajeniach.

Jako, że rozwój dotyka również rynek obuwia i mody, nie trudno zauważyć zmian i w tym sektorze. W rezultacie, wiele marek decyduje się na inwestycje w internetową społeczność, a niżeli stacjonarne lokalizacje – zamykając część z nich, przykładem może być Foot Locker. Jednym z następstw jest unowocześnienie miejsc najchętniej uczęszczanych przez ludzi, zamieniając je na znacznie większe – i atrakcyjniejsze.

Czym jednak w oczach klientów są fizyczne sklepy? Odpowiedzi jest wiele, a dziś postaramy się omówić kilka z nich. Okres wakacyjny w miastach atrakcyjnych turystycznie, jest idealną okazją na pozyskanie zainteresowania osób, które podróżują przez różne zakątki świata. Tyczy się to nie tylko luksusowych domów mody, które wiele osób odwiedza z czystej ciekawości ale i kultowych sklepów takich jak m.in. Flight Club, Sneakersnstuff czy A Bathing Ape. Znaczna część z nich, choć dobrze prosperuje internetowo – w dalszym ciągu niesie za sobą ogromne koszta wysyłek. Jeśli więc jesteśmy w ich pobliżu, może okazać się, że to jedyna szansa na zakup upragnionego produktu w cenie nieobciążonej podatkiem czy cłem. Ponadto, stacjonarne sklepy często oferują asortyment, którego próżno szukać na stronie, tak jak w przypadku Supreme. Na wakacjach często wydajemy się być bardziej rozrzutni co również popycha nas do szybkich zakupów. Choć pozycja naszego kraju zmienia się na lepsze, w dalszym ciągu mamy znacznie ograniczone możliwości względem zakupów, a nasi bliscy sąsiedzi – mogą zaoferować nieco więcej. Wcześniej wspominaliśmy o wnętrzach, których sam wystrój robi ogromne wrażenie, a to stanowi kolejny powód do tego, abyśmy chętnie zajrzeli do wielu z nich. Prostym przykładem jest choćby SoleBox, który przywiązuje ogromną rolę do zaprojektowania każdego ze sklepów w taki sposób, aby miał swój charakterystyczny klimat. Kwestia reprezentacyjna jest czymś naturalnym, a znamienna estetyka sklepu pozwala nam na dłużej zapamiętać i kojarzyć konkretny z nich. Zwłaszcza, że ich liczba w dalszym ciągu się powiększa – mimo doby zakupów internetowych.

Warto nadmienić o przestrzeni eventowej, która przyciąga zainteresowanych i pozwala na nowe projekty. Dover Street Market cyklicznie tworzy wymyślne instalacje, aby uatrakcyjnić lokale i zdobywać klientów, o których nawet w dzisiejszych czasach – należy zabiegać. Wbrew pozorom, kreatywność jest tu ważnym czynnikiem.

Imprezy współgrają z towarzyszącymi premierami, które zważając na limitowany charakter, nierzadko odbywają się wyłącznie in store. Jest to nie tylko szansa na zakup ale i możliwość rozmowy i poznania nowych ludzi, którzy są w tym miejscu z tego samego powodu co my. Wystarczy spojrzeć na video z poszczególnych dropów, choćby na kanale The Unknown Vlogs. Na obecną chwilę, teoretycznie nie musimy nawet wychodzić z domu, aby dopasować rozmiar obuwia. Na ratunek przychodzą aplikacje ale i społeczność, która często zdaje się być dość pomocna. Mimo tego, nic nie zastąpi fizycznego przymierzenia interesujących nas produktów, co oferują wyłącznie stacjonarne sklepy. Nie jest tajemnicą, że znaczna część przymierza buty w sklepie, a zakupów dokonuje przez internet – dlaczego? Odpowiedź jest prosta i doskonale ją znacie. Niższe ceny są wręcz notorycznym zabiegiem, który ma zachęcać klientów do odwiedzania witryn internetowych. Znacznie różniący się asortyment i fizyczne zakupy dla wielu w dalszym ciągu wydają się być jednak korzystniejsze, m.in. dlatego, że wygląd konkretnych rzeczy w rzeczywistości może odbiegać od wizualizacji w internecie. Z pewnością zdarzyło się wam zamówić coś, w czym po prostu nie czuliście się komfortowo i jedynym wyjściem był zwrot. Rynek podróbek czy tak zwanych replik również ulega powiększaniu, a nie ma bardziej bezpiecznego zakupu niż oficjalny sklep.

Reasumując, sprzedaż internetowa jest zdecydowanie najbardziej dochodowym obszarem zakupów, niemniej jednak – stacjonarne sklepy pełnią ważną rolę zarówno dla firm ale i klientów. Ich ograniczenie dotyczy w głównej mierze jednych z największych marek, a niżeli mniejszych przedsiębiorstw, które selektywnie rozmieszczają jeden bądź kilka punktów.

Użyte tagi
,