Czy Under Armour odpali gigantów?

Stephen Curry i jego 400 trafionych rzutów za trzy w sezonie zasadniczym, zapewniło Golden State Warriors obecność w księgach rekordów NBA. Zastanówmy się, jak przełożyło się to na zainteresowanie marką Under Armour, którą Curry godnie reprezentuje w branży zdominowanej przez Nike i Jordan’a.

Powołując się na The Washington Post i raporty kwartalne sprzedaży Under Armour, sportowa marka odzieżowa odnotowała wzrost do 264 milionów dolarów, czyli 64% przyrostu w odniesieniu do roku poprzedniego, ze sporym wpływem linii butów Currego. Kolejny raport stwierdza, że sprzedaż online butów w ostatnich sześciu miesiącach wzrosła 170%. Linia zawodnika Warriors, stała się jednocześnie jedną z najlepiej chodliwych kolekcji butów do kosza w ostatnich tygodniach.

W raportach porównano również sprzedaż w całej branży, w tym największych rywali. Stwierdzono, że linia Currego stanowi wyłącznie 4,2% całkowitej sprzedaży butów do kosza. Porównując do reszty, 9,7% przypadło dla LeBron James’a, 13,6% dla Kobe Bryant’a i aż 72,4% dla marki Jordan.

Oczywiście, należy uwzględnić, że dominacja Jordan’a wynika z sumy sprzedaży wielu linii prezentowanych przez markę i długości obecności na rynku. Under Armour jest świeżym graczem w sneaker-branży, więc ciężko o dużą ilość lojalnych klientów, jak w przypadku konkurencji. Sześć ostatnich lat wskazuje na ciągły wzrost sprzedaży, co oznacza, że Under Armour może wykorzystać pole do ekspansji. Jaimee Minney powiedział The Washington Post, że współpraca marki ze Stephen’em Curry to środki ulokowane we właściwą gwiazdę.

Kolejny model spod szyldu Steph Curry x Under Armour 2.5 pojawi się w sprzedaży w następnym miesiącu.

 

źródło