Colin Kaepernick zostaję twarzą kampanii Nike ”Just Do It”

Popularne hasło ”Just Do It” należące do Nike liczy już 30 lat i jest powszechnie kojarzone z motywacyjnym sloganem dotyczącym sportu. W przypadku nowej kampanii amerykańskiej marki, z pewnością możemy pokusić się o stwierdzenie, że hasło nawołuję do czegoś znacznie więcej.

Colin Kaepernick staję się nową twarzą projektu Nike! Były rozgrywający San Francisco 49ers zasłynął nie tylko ze swoich umiejętności w sporcie ale i gestu, który wywołał burzę kontrowersji włączając w sprawę nawet Donalda Trumpa. W 2016 roku odmówił wstąpienia w szeregi podczas hymnu narodowego USA przed rozpoczęciem rozgrywek NFL – sytuacja miała na celu protest przeciwko niesprawiedliwości rasowej w Stanach Zjednoczonych. W tym roku otrzymał nagrodę Ambasadora Sumienia wręczoną przez Amnesty International. Aby wyrazić swoje poparcie, a tym samym dostrzec jak siłą sportu Colin sprzeciwił się panującym niesprawiedliwościom, Nike wyszedł z propozycją współpracy w kampanii ”Just Do It”.

Charles Robinson zaznacza, że gracz otrzyma własną linię ubrań obejmującą buty, odzież i akcesoria. Gino Fisanotti – wiceprezes Nike na Europę Północną, podsumowuję kampanię słowami;

We believe Colin is one of the most inspirational athletes of this generation, who has leveraged the power of sport to help move the world forward.