Chance The Rapper krytykuję reklamę Heinekena sugerując rasizm

W ostatnich miesiącach było dość głośno o sprawach związanych z rasizmem, a to w wyniku kolekcji H&M po której komentarz zabrał także G-Eazy. Tym razem, sytuacja tyczy się holenderskiej marki Heineken, a także rapera Chance The Rapper.

Wszystko zaczęło się od ostatniej reklamy, która przedstawia piwo ze zmniejszoną ilością kalorii. Artysta zwrócił uwagę na slogan występujący w reklamie, a mianowicie; ”Sometimes, lighter is better” – według niego, został użyty w odniesieniu do kilku czarnoskórych osób i osoby o jasnej karnacji do której trafia piwo.

Stanowisko zajął także Heineken, jak wspomina rzecznik firmy cyt. ”For decades, Heineken has developed diverse marketing that shows there’s more that unites us than divides us”. Wiele osób przyznało rację raperowi jednak istnieję też dość duże grono, które nie zauważa związku spotu z rasizmem. Pozostaję nam jednak poczekać na dalszy rozwój sytuacji…