Strona główna
Od czego zależy pozycjonowanie strony internetowej? Usługi medyczno-urodowe

27.04.2023

Od czego zależy pozycjonowanie strony internetowej? Usługi medyczno-urodowe

Od czego zależy pozycjonowanie strony internetowej? Usługi medyczno-urodowe

Jeśli oferujesz usługi medyczno-kosmetyczne, z pewnością zależy Ci na dotarciu do większej grupy odbiorców. Aby łatwiej z nimi docierać, warto wdrożyć pozycjonowanie. Wizerunek w sieci poprawi pozycjonowanie stron WWW. Sprawdź, dlaczego jest istotne i od jakich czynników zależy. Co się na nie składa? Czy obejmuje prędkość ładowania się strony i responsywność? Sprawdzamy!

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Pozycjonowanie stron internetowych jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne. W ten sposób budujesz wizerunek firmy w sieci. Najwięcej internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Obecność fraz i odpowiedzi na zapytania prowadzi internautów do danej witryny. W ten sposób powstaje organiczny ruch na stronie WWW. Istotna jest znajomość zasad SEO. Wpływają one na widoczność strony internetowej w SERP – organicznych wyników wyszukiwania – czy zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Szczególnie zoptymalizowanie pod roboty indeksujące sprawia, że serwis jest przyjazny wyszukiwarce. W ten sposób jest szybciej i lepiej indeksowana. Umożliwia to lepszą widoczność dla internauty.

Pozycjonowanie stron a optymalizacja SEO

Pozycjonowanie stron WWW obejmuje także publikację treści. Dlatego najlepiej jest zlecić content copywriterom. Forma poradników pozwala na odpowiedzenie na pytania w zakresie zdrowia i urody. Do cech dobrego artykułu zalicza się:

  • słowa kluczowe,

  • przejrzysta forma,

  • łatwość w czytaniu,

  • grafika lub infografika.

Poza tym istotna jest właściwa długość tekstu, metadane z nawołaniem do działania (CTA). Wykorzystywane powinny być nagłówki z frazami głównymi. W adresie URL także powinny się znaleźć słowa kluczowe. Również w atrybucie „alt” grafiki powinny się znajdować słowa kluczowe. Treści muszą być unikalne i nieduplikowane. Poprawki w kodzie HTML strony WWW należy przeprowadzić po sprawdzeniu poprawności.

Jeśli chodzi o ilość tekstu, to powinny wyczerpywać temat. Warto także pomyśleć o aktualizacji treści. W ten sposób uniknie się kanibalizacji – jest to także dobre rozwiązanie, jeśli nie masz pomysłów na nowe tematy w zakresie zdrowia i urody.

Prędkość ładowania się strony WWW i mobilność

Prędkość działania strony internetowej jest ważna. Istotny jest w tym momencie hosting WWW. Twój serwis nie może się zacinać, a zdjęcia wolno wczytywać. Strona internetowa powinna się ładować parę sekund. Im dłużej będzie się ładować, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że użytkownik przeniesie się na stronę Twojej konkurencji.

Jak podaje Gemius w „Raport E-Commerce 2022”, aż 75% internautów do e-zakupów wykorzystuje smartfony. Dlatego Twoja strona powinna być responsywna. Oznacza to dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Roboty wyszukiwarki oceniają serwisy, bazując na jej mobilnej wersji. Technologia RWD bardzo się w tym przypadku przyda.

Pozycjonowanie stron – co warto jeszcze wiedzieć?

Aby zrozumieć, czym jest pozycjonowanie, powinieneś znać główną zasadę działania wyszukiwarki. Jak się okazuje, większość fraz Google nie działa w rzeczywistym czasie. W czasie gdy wpisuje się konkretne zapytanie do wyszukiwarki, wyświetla ona przygotowane wcześniej wyniki w odpowiedniej kolejności.

Działania SEO można podzielić na on-site i off-site. On-site to te, które działają na stronie WWW. Natomiast off-site polega na pozycjonowaniu strony WWW z zastosowaniem działań, które są podejmowane na zewnątrz witryny. Składa się na niego link building, a więc zdobywanie wartościowych linków do strony WWW. Należą do niego również obecność w mediach społecznościowych czy wizytówka Google.