Strona główna
Jak promować w Internecie firmę turystyczną? 5 sposobów!

27.04.2023

Jak promować w Internecie firmę turystyczną? 5 sposobów!

Jak promować w Internecie firmę turystyczną? 5 sposobów!

Turystyka, a więc noclegi i atrakcje turystyczne to branża, która w Polsce cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Zastanawiasz się, jak zbudować lub poprawić wizerunek firmy w sieci? W naszym artykule wyjaśniamy, jakie są narzędzia promocji w Internecie. Zdobądź niezbędną wiedzę i rozwijaj swój biznes w sieci. Poznaj 5 sposobów, na promocję Twojej firmy turystycznej w Internecie!

1. Strona WWW firmy turystycznej

Promocja w Internecie nie będzie możliwa bez firmowej strony internetowej. Nie tylko pozwala ona na dostarczenie informacji o działaniu przedsiębiorstwa, ale też buduje wizerunek firmy w sieci. Fanpage to jeszcze nie wszystko. Wygląd firmowej strony WWW może dopasować do swojego do biznesu z branży turystycznej. Pozwoli Ci też na kontrolowanie tego, co będzie na niej prezentowane.

Kolejna zaleta strony firmowej to użyteczność. W jednym miejscu gromadzisz cenniki, referencje, aktualności czy ofertę noclegów i atrakcji.

Kolejna sprawa to dostępność Twojej strony WWW bez żadnych ograniczeń. Poza tym możesz zapewnić sobie bezpieczeństwo biznesu – nikt nie zamknie Ci serwisu. Inaczej z firmowym kontem na Facebooku, na którym warto jednak być. Administrator może zablokować profil, a Ty utracisz dane. Natomiast dzięki systemowi analityki internetowej będziesz mieć dostęp do takich informacji jak ruch na stronie: skąd przychodzi klient, które usługi są bardziej popularne, a które mniej. Będziesz mógł również monitorować działania marketingowe i ich efekty. Promocja jest więc ułatwiona.

2. Media społecznościowe (social media)

Do narzędzi promocji w Internecie zaliczają się social media, a więc media społecznościowe. Są to między innymi:

  • Facebook,

  • Instagram,

  • YouTube,

  • Twitter,

  • LinkedIn,

  • TikTok.

Najpierw sprawdź, gdzie są Twoi odbiorcy. W ten sposób nie tylko zbudujesz świadomość swojej marki, ale też zyskasz leady, a więc potencjalnych klientów, jak również będziesz miał kontakt z nimi. Dzięki udostępnionym przez nich informacjom można zbudować ofertę turystyczną czy reagować na wydarzenia, komentarze czy opinie. Co ciekawe, uwaga jest mierzona dzięki:

  • interakcjom,

  • zasięgom,

  • liczbom użytkowników.

3. Wizerunek w sieci a content marketing

Do form promocji w Internecie biznesu zaliczają się ciekawe i merytoryczne treści (content). Jest to niezwykle ważny czynnik, który pozycjonuje serwis, równie istotny jak zwrotne linki z mocnych domen. W tym celu najlepiej zdać się na copywriterów. Działasz w branży turystycznej? Zleć napisanie wpisów blogowych czy opisów kategorii lub usług. W ten sposób nie tylko zyskasz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale też dotrzesz do nowych odbiorców. Na SEO copywriting składają się:

  • dobry tytuł,

  • frazy kluczowe,

  • nagłówki – H1-H6,

  • akapity,

  • wyboldowania istotnych fragmentów tekstu,

  • wypunktowania lub wyliczenia.

W cenie są treści rozbudowane i unikatowe. Jeśli chodzi o liczbę znaków tekstów, to zależy ona od miejsca publikacji. Również liczby fraz. Tekst na stronę powinien mieć przynajmniej 2500 znaków. Opis produktu czy usługi to natomiast około 1500 znaków. Poza tym istotne jest odpowiednie formatowanie. Metadane czy prawidłowe linkowanie to pozostałe czynniki wpływające na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Kluczowa jest także dystrybucja treści. Możesz ją przeprowadzić dzięki Social Media, a więc Facebookowi, LinkedInie czy Twitterze.

4. Wizytówka w Google Moja Firma

Obecność firmy turystycznej w Google Moja Firma jest obowiązkowa. Szczególnie jeśli działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do klientów w pobliżu. Wyszukiwarka Google sprawdza lokalizację internauty i pokazuje mu najlepsze wyniki. Wówczas otrzymuje wizytówkę z mapką. Narzędzie pozwala użytkownikom Internetu znaleźć Twój biznes i dotrzeć na stronę WWW. W wizytówce powinny się znaleźć takie informacje jak:

  • adres,

  • dane kontaktowe,

  • godziny otwarcia.

Usługa umożliwia również odpowiadanie na opinie klientów.

5. Stopka e-maila a promocja firmy w sieci

Ostatni ważny element w promocji firmy to prawidłowa stopka w e-mailu. Dobrze, aby była atrakcyjna wizualnie i marketingowo. Jest pewnego rodzaju wizytówką. Pozwala nie tylko na lepszą komunikację z odbiorcami, ale też na budowanie profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa. Powinna zawierać działający link, a także:

  • dane kontaktowe nadawcy,

  • informację o administratorze danych osobowych,

  • odnośnik do Polityki Prywatności,

  • link do rezygnacji z otrzymywania wiadomości

Znasz już 5 sposobów na promocję firmy w sieci. Prowadzisz firmę turystyczną? Zacznij działać!