Strona główna
Jak otworzyć e-sklep? Formy promocji produktów spożywczych!

27.04.2023

Jak otworzyć e-sklep? Formy promocji produktów spożywczych!

Jak otworzyć e-sklep? Formy promocji produktów spożywczych!

Prowadzisz sklep spożywczy stacjonarny i chciałbyś przenieść swój biznes do sieci? Dowiedz się, jak otworzyć e-sklep. Sprawdź, jakie są formy promocji produktów spożywczych. Od czego zacząć przygodę z e-commerce? Z czego powinien się składać e-sklep, aby dobrze sprzedawał? Odpowiadamy w naszym artykule poradnikowym! Dowiedz się, jak dotrzeć do nowych klientów!

Zakładanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem będzie uświadomienie sobie, że chcesz przenieść do sieci sklep z artykułami spożywczymi. Co zyskujesz, posiadając e-sklep? Przede wszystkim:

  • oszczędność czasu,

  • niskie koszty prowadzenia działalności,

  • większy dostęp do potencjalnych klientów,

  • szerszą prezentację oferty.

Zbudujesz także wizerunek swojej firmy w sieci.

Jak powinien wyglądać e-sklep?

Sklep internetowy powinien wpływać pozytywnie na ogólne doświadczenie użytkownika (User Experience). Możesz się zainspirować e-sklepami konkurencji.

Strona e-sklepu powinna się wyróżniać:

  • symetrią elementów,

  • proporcjami,

  • umieszczaniem na podstronach tylko potrzebnych elementów,

  • odpowiednim układem strony,

  • dobrą nawigacją.

W jaki sposób stworzyć własny sklep internetowy?

Załóż sklep internetowy – po wybraniu platformy, możesz się zastanowić nad jego strukturą. Jest to ważne, gdyż odpowiednia nawigacja i podstrony z produktami spożywczymi ułatwią klientom przeglądanie Twojego e-sklepu. Zastanów się, czy gotowy sklep internetowy ma się składać z podstron z produktami, czy chcesz przeznaczyć na nie osobną sekcję z produktami. Poza tym ważne są:

  • zdjęcia produktów spożywczych,

  • opisy artykułów spożywczych,

  • różne metody płatności.

Jak dotrzeć do klientów? SEO a sklep internetowy

Pozycjonowanie sklepu online jest szerokim tematem. Na SEO składają się następujące czynniki:

  • kwestie techniczne – związane ze stroną,

  • linki,

  • treści – frazy kluczowe i nagłówki.

Z raportu Gemius wynika, że 75% Polaków używa do zakupów online smartfonów. Dlatego tak ważna jest responsywność. Dzięki temu Twój sklep WWW będzie się poprawnie wyświetlał na urządzeniach mobilnych.

Poza tym warto, abyś zlecił specjaliście SEO ustawienie przyjaznych adresów URL czy analizę słów kluczowych związanych z branżą produktów spożywczych i potrzebami klientów. Możesz również sprawdzić zainteresowania konkurencji. Oprócz tego ważne jest przygotowanie wysokiej jakości opisów produktów i kategorii. Nie zapomnij o nazwach i zdjęciach.

W jaki sposób promować e-sklep?

Jak podaje Gemius w „Raport E-Commerce 2022” w Polsce 45% internautów kupuje produkty spożywcze. Do sposobów promowania e-sklepu zaliczają się:

  • media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube,

  • firmowy blog – interesujący content (treści) tworzony przez copywriterów, ze słowami kluczowymi,

  • newslettery – nie tylko promocja produktów, ale też informacja o promocjach, nowościach czy nowym wpisie na blogu.

Do zalet firmowego bloga zalicza się: zaangażowanie użytkowników, opcja kontaktu z klientami w komentarzach, wpływ na lepsze pozycjonowanie serwisu oraz przyciągnięcie nowych klientów. Ważne, aby zlecone publikacje były merytoryczne.

Wiesz już, jak otworzyć e-sklep. Oferujesz produkty spożywcze? Zastanów się nad obecnością w sieci dzięki sklepowi internetowemu.