adidas planuję zmniejszenie liczby sklepów stacjonarnych

Coraz mniejsze zyski sklepów stacjonarnych nie stanowią żadnej tajemnicy, jest to na tę chwilę naturalna kolej rzeczy. Biorąc pod uwagę fakt zwiększającej się liczby klientów korzystających z zakupów online, a tym samym wzrostu sprzedaży, wiele sklepów decyduję się na eliminowanie mniej dochodowych stacjonarek.

Podobna sytuacja miała miejsce w sieci Foot Locker, która postanowiła zamknąć ponad 100 sklepów w 2018 roku. Dyrektor generalny niemieckiej firmy adidas – Kasper Rorsted, powiadomił o zamiarze zamknięcia części sklepów. Jak sam wspomina, cyt.:”over time, we will have fewer stores but they will be better”. Jak wykazują statystyki, zyski firmy ze sprzedaży internetowej w 2017 roku wynosiły 1,6 miliarda dolarów – adidas zamierza zwiększyć sprzedaż e-commerce do 4,9 miliardów dolarów do roku 2020.